Багатьом із нас не раз доводилося бачити, як голова ОСББ чи старший по будинку рейдують по квартирах боржників, обривають їх телефони. Переконують, а іноді й вмовляють заплатити за послуги. Система геть стара – і така ж неефективна. В результаті дома недостатньо ремонтуються, а ті мешканці, які сумлінно сплачують, лишаються без якісного обслуговування.
І якщо у питаннях з електрикою чи водопостачанням все вирішується досить просто за допомогою рубильника чи пробки, то у житловиків таких важелів немає. Але не все так погано. Виявляється, проблему неплатежів і відсутності коштів на утримання будинків вирішити доволі нескладно. Як це і зробили вже майже в сотні дніпровських багатоповерхівок. Мова йде про так звану систему «ключ доступу до ліфтів». Запровадити її в місті почали ще наприкінці 2021 року – переважно ОСББ.
ЛЮБИШ КАТАТИСЯ – ЛЮБИ Й ЗА САНОЧКИ ПЛАТИТИ!
Це виглядає як просто кнопка від домофону. Для того щоб їхати в ліфті, треба прикласти брелок до кнопки всередині кабіни – вона світиться. Після цього відбувається зчитування статусу ключа. Якщо все гаразд зі статусом, ліфт подає сигнал і можна натискати кнопку поверху.
Можна також використовувати телефон. Мешканець, до якого йдуть відвідувачі, може з будь-якого місця, де є інтернет, зайти на відповідний додаток, розблокувати систему та дати дозвіл натиснути кнопку поверху. Це особливо актуально для лікарів, кур’єрів, листоноші та представників інших служб.
«При цьому тарифи на обслуговування не зростають – фінансово мешканці нічого не втрачають від нововведення», – розповіли в житлово-сервісної компанії «Проспект», яка обслуговує багато багатоквартирних будинків.
Мешканці розуміють, що будь-яка компанія, яка відповідає за обслуговування їхнього будинку, всі роботи здійснює тільки з платежів мешканців.
«І ті, хто платить стабільно, запитують, як ми працюємо з боржниками. Адже якщо більше платитимуть – то більше з’явиться можливостей для надання різних послуг, ремонтних робіт. Тому ліфт на ключі – це спосіб, який змушує людей платити», – додають житловики.
Нерідко буває, що квартиронаймач оплачує власнику і орендну плату, і комуналку, а той залишає собі. В результаті, людина, яка сплатила послугу – її не отримує. І тоді ставить запитання власнику.
«Як відбувається вимкнення: вся система керується через звичайний сайт. Якщо у людини накопичилися борги менш ніж за три місяці – її не блокують. Після цього людям повідомляють у чаті та блокують доступ до ліфта. Щоб розблокувати мешканець, повинен або відразу сплатити всю суму заборгованості – і тоді ключі розблокують того ж дня, або частково – для цього треба приїхати в офіс компанії та укласти договір реструктуризації. Варто розуміти, що навіть якщо ви не користуєтесь ліфтом – нарахування йдуть однаково, оскільки він все одно проходить техобслуговування», – зазначають у техслужбі.
А ЩО У ЗАЛИШКУ
В результаті набагато покращується ситуація із збереженням ліфтів. Якщо через будь-які неправомочні дії – перевантаження, перекіс, механічний вплив на двері – ліфт буде пошкоджений, то за статусом ключа легко визначити, хто користувався ліфтом останнім. У такий спосіб мешканці знатимуть, кому «дякувати» за те, що з ремонтного фонду їхні будинки кошти витратять на відновлення ліфта, а не на інші ремонти.
Наступний плюс – підвищення рівня безпеки. Як показує досвід, із запровадженням даної системи знижується ймовірність того, що під’їздом ходитимуть сторонні. Зазвичай шахраї піднімаються на верхній поверх і по дорозі вниз вивчають, що до чого: де якісь двері, що знаходиться на майданчиках, чи є комори і т.п. А так їм доведеться підніматися сходами, перебуваючи на очах.
А ще позитивний момент полягає в тому, що житловики отримують вихід на мешканців – це особливо важливо у разі аварійної ситуації, коли тече зі стелі вода чи не працює опалення й потрібно потрапити до квартири.
Втім, як і в будь-якій електронній або механічній системі, немає гарантій від збоїв. Так, для роботи системи до ліфтового обладнання підводиться інтернет – щоб оновлювати статус ключів «боржник» або «не боржник». Коли обслуговуюча компанія на своєму сайті робить оновлення статусу та посилає його на ліфт. Але якщо в момент оновлення в ліфті відсутній інтернет – статус ключа не оновиться, поки він не з’явиться. Крім того, якщо ліфт без інтернету, то не працюватиме канал зв’язку через смартфон.
НА ОСББ НАПАЛИ ГРОШІ…
З вересня система працює в ОСББ «Кіровець-13» (пр. Олександра Поля, 13). За цей час загальнобудинкові борги значно скоротилися. І тепер керівнику не потрібно обдзвонювати боржників або ходити по квартирах із нагадуванням – все відбувається автоматично, простим відключенням.
«До системи також входять камери відеоспостереження. Тепер ми бачимо, що чужі до ліфта не заходять. Люди менше псують ліфт, не вандалять двері, кнопки, не позбавляють напису, не смітять біля ліфта. Це великий плюс, бо зараз новий ліфт взагалі неможливо встановити, а запчастини купувати дуже важко – а ця система береже ліфт. Ліфтом не можуть користуватися ті, хто має заборгованість із внесків на утримання будинку. Тому в нас залишилося всього два великі боржники», – ділиться голова правління ОСББ Алла Міщенко.
Незадоволених серед мешканців немає. Є ті, хто не зовсім розуміє, для чого це робиться – це люди найстаршого віку, яким потрібно відкрити для себе щось нове. Але з часом адаптуються і вони.
«Якщо нормально працює інтернет, то система досить виправдана. Без нього доводиться виходити зустрічати людей – а їх до мене приходить багато. Загалом система для мене зручна та корисна. Добре, що завдяки такому підходу стає менше боржників – з’явилися гроші у ремонтному фонді, куди ми часто звертаємось. Важливо, що це дисциплінує людей», – каже мешканка 7-го поверху Олена.
А через деякий час люди вирішили, що потрібно, щоб один ключ відповідав за ліфт, домофон та за хвіртку у двір. Додали відповідне обладнання, перепрограмували. Це дасть змогу мешканцям заощаджувати на домофоні до 500 гривень на рік. А якщо людина має борги – їй блокують лише ліфт.
«Це дуже зручно, також немає сторонніх людей, які проникають до хати. Я знаю, що у ЖК охорона пропускає кур’єрів, а зараз почастішали випадки, коли під їхнім виглядом діють злодії. Наша система їх відсікає. При цьому плата за послуги не змінилася. Весь цей час ліфт працював без збоїв. Усі мої сусіди задоволені нововведенням. У будинку живе і моя мама – важко було б спускатися, щоб відкрити гостям – вона це робить з телефону. Система зручна та надійна!», – запевняє мешканець 12-го поверху Андрій.
Таким чином, у будинках, які встановили нову систему, підвищилася безпека мешканців, захист ліфтів та значно поширилися можливості для виконання якісних ремонтів.
Робимо життєвий простір зручним та безпечним. Працюємо на покращення вашого побуту. Дякуємо за співпрацю. З повагою та турботою про вас, група компаній “ЖСК “Проспект”.